یک عصاره طبیعی جدید پیشرفت نفروپاتی دیابتی را مهار کرد

16 ژوئن 2019 - در حالیکه نرخ ابتلا به نفروپاتی دیابتی( بیماری کلیوی ناشی از دیابت) در سراسر جهان در حال افزایش است، تیمی از محققان اعلام کردند که یک عصاره طبیعی جدید قادر به مهار پیشرفت نفروپاتی دیابتی است، نتایج این تحقیق در مجله فیزیولوژی سلولی(Cellular Physiology) منتشر گردید.

این عصاره ی جدید با منشا طبیعی، از پرتقال قرمز و لیمو به دست می آید، و غنی از سیانیدین 3- گلوکوزید و پلی فنول های دیگر است. این کشف، دیدگاه های جدیدی را برای محدود کردن آسیبهای کلیوی ناشی از دیابت نوع 2 و مهار پیشرفت نفروپاتی دیابتی ارائه داد.

پروفسور Roberto Ciarcia، استاد دانشکده فارماکولوژی و سم شناسی دام در گروه دامپزشکی و تولید حیوانات در دانشگاه ناپل فدریکو دوم گفت: این مطالعه با عنوان "آنتوسیانین های عصاره پرتقال قرمز و لیمو مانع از پیشرفت نفروپاتی دیابتی می شود"، برای اولین بار در روز 29 ماه مه سال 2019 به صورت آنلاین منتشر گردید. در این مقاله آمده است که این عصاره در یک گروه از موشهای صحرایی زوکر چاق مبتلا به دیابت، با موفقیت میزان قند خون، وزن بدن و استرس اکسیداتیو را بهبود بخشیده، و با کاهش استرس تاثیر مثبتی بر عملکرد کلیه ها بر جا گذاشته است.

در این تحقیق گروهی از محققان سازمان تحقیقات بهداشتیSbarro  در مرکز بیوتکنولوژی دانشگاه Temple در فیلادلفیا همکاری داشتند.

پرفسور Salvatore Florio استاد کامل فارماکولوژی و سم شناسی دام در گروه دامپزشکی و تولید حیوانات در دانشگاه ناپل فدریکو دوم گفت: گروه تحقیقاتی من از طریق تکنیک پیشرفته ی میکروپانکچر کلیوی با هدایت دکتر Sara Damiano  نویسنده ی اول این تحقیق، در سطح توبول های کلیوی مکانیسم دخیل در نفروپاتی دیابتی را بررسی کرده و اثر محافظتی مهم این عصاره را کشف کردند. مهم است که تأکید کنیم که این عصاره ی طبیعی با همکاری شورای تحقیقات و اقتصاد کشاورزی ، مرکز تحقیقات زیتون، مرکبات و درختان میوه دار Acireale به دست آمده است

دکتر Sara Damiano در نتیجه گیری این تحقیق اظهار داشت: توانایی این عصاره جدید در کاهش آسیب کلیوی، با توجه به اینکه نفروپاتی دیابتی می تواند باعث نارسایی کلیوی شود، قابل توجه است. ما امیدواریم این عصاره جدید بتواند یک ترکیب مفید برای مقابله با پیشرفت نفروپاتی دیابتی باشد و به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک کند.

منبع:

Journal of Cellular Physiology. doi.org/10.1002/jcp.28893

 

 

https://www.news-medical.net/news/20190616/New-natural-extract-inhibits-the-development-of-diabetic-nephropathy.aspx